Vanzarile de praline de ciocolata pentru a fi oferite cadou inseamna 70% din cifra de afaceri inregistrata de cele trei magazine aprovizionate de Ion Codreanu, reprezentant oficial al brandului belgian in Romania.
In urma cu patru ani, cand a deschis cu o investitie de 50.000 de euro magazinul Leonidas de la Piata Dorobanti, cadourile reprezentau circa 90% din business.
“La inceput ne-am concentrat pe zona de cadouri, insa procentul vanzarilor de praline pentru a fi oferite cadou a scazut intre timp, iar acum tot mai multi oameni incearca si cumpara praline pentru a le consuma acasa. In general, valoarea medie a unui bon este de 60-70 de lei pentru persoanele fizice si de 10.000 de lei pentru clientii companii. Anul trecut, am lucrat cu peste 30 de companii, printre care banci sau companii farmaceutice”, a explica Codreanu.
Antreprenorul detine magazinul de la Dorobanti si francizele a alte doua unitati: una in Pipera-Tunari si una la Brasov, deschisa anul trecut. La finalul lui 2011, Codreanu avea magazinul din Dorobanti si inca 3 francize: doua in Bucuresti (in zona Pipera-Tunari si ASE) si una in Galati. Magazinul din Galati a fost inchis, iar cel din zona ASE a fost preluat de celalalt importator Leonidas de pe piata locala.
In Romania, exista 6 magazine Leonidas: cinci in Bucuresti si unul in Brasov. Vrea sa lanseze un magazin online de ciocolata Anul trecut cele trei magazine pe care le aprovizioneaza Codreanu au generat un business de circa un milion de lei.
"Am mai avut cereri sa deschidem magazine la Cluj, dar, acum, nu ma concentrez pe deschideri de noi magazine, ci pe cele pe care le avem deja, dar, daca in orase precum Timisoara, Cluj sau Iasi gasim parteneri care sa iinteleaga businesusul si sa aiba rabdare, vom testa piata si, daca este necesar, vom deschide magazine si acolo”, spune oficialul Leonidas.
Pentr