Constructorii cei mai mari de anvelope ne sfătuiesc să montăm anvelopele de iarnă atunci când temperatura mediului este mai mică de 7 grade Celsius. Când însă această temperatură creşte şi rămâne constantă peste acest nivel, e bine să trecem la cauciucurile destinate sezonului cald.
Fiecare anvelopă are scopul ei şi trebuie folosită ca atare.
O anvelopă de vară este special concepută să meargă în condiţii de temperatură mare şi la viteze mai mari. Materialul din care este făcut un cauciuc de vară este diferit faţă de unul de iarnă. Un cauciuc de vară are o rezistenţă mai mare în timp, fiind special realizat ca să reziste la frecarea cu asfaltul fierbinte, cu praful, pietrele şi nu numai. Pe lângă faptul că anvelopele de vară sunt mai rezistente la căldură şi la viteze mai mari, sunt şi mai sigure. Cum se traduce siguranţa la un cauciuc? Prin aderenţă. O anvelopă de vară va frâna mai bine pe asfalt uscat şi va adera mai bine pe suprafaţa carosabilă în viraje, crescând astfel şansele şoferului de a evita un accident.
Ultimul motiv pentru care, când dă căldura, anvelopele de vară sunt mai bune, îl reprezintă... economia de carburant. O anvelopă bună va avea atât maximum de aderenţă, cât şi o suprafaţă specială care să confere un contact optim cu solul, pentru un consum redus.
E bine să trecem la anvelopele de vară pentru că sunt mai sigure, rezistă mai mult, contribuie la economia de carburant şi rezistă la viteze mai mari.
Concluzia? Trebuie să ne programăm cât mai repede la un centru auto sau la vulcanizare pentru a evita perioada aglomerată care va urma. În cazul în care anvelopele mai sunt bune, preţurile pentru montare şi echilibrare variază între 40 şi 100 de lei, în funcţie de mărimea anvelopelor, tipul jantelor şi tipul maşinii. Dacă anvelopele de vară nu mai sunt bune, trebuie să căutăm unele noi, pe dimensiunea dedicată maşinii.