Un studiu lansat marti de Ericsson ConsumerLab arata ca noua generatie intrata pe piata muncii, Generatia Y sau generatia tinerilor nascuti dupa anii '80, integreaza o mare parte a vietii personale in viata profesionala, dar, in acelasi timp, nu permit amestecarea vietii profesionale cu cea personala. Membrii generatiei Y isi verifica in mod frecvent contul de Facebook, folosesc foarte des mesageria instanta si trimit sau primesc constant mesaje pe dispozitivele mobile personale considerand toate aceste lucruri un drept si nu un beneficiu, se arata intr-un comunicat transmis presei.
Studiul intitulat "Tinerii profesionisti de pe piata muncii" analizeaza modul in care cea mai noua generatie intrata pe piata muncii vede mediul actual de lucru.
Analiza a relevat ca, in viziunea Generatiei Y, compania ideala ofera urmatoarele:
munca preponderent satisfacatoareposibilitatea de a integra viata personala in cea profesionalaactivitati punctuale, orientate spre anumite obiective, care sa le ofere libertatea de a alege cand si unde lucreazaoportunitatea de a lucra in echipa si cu persoane de varsta loro structura ierarhica orizontala (fara sau cu putine nivele intre management si angajati)cerinte si task-uri clare, cu feedback constanttransparentao relatie apropiata cu superioriitehnologie de ultima generatie, in special in zona comunicarii"Tinerii Generatiei Y isi doresc o relatie apropiata cu superiorii lor si asteapta sa primeasca feedback constantLe displace ambiguitatea si se asteapta la corectitudine din partea angajatorilor in toate aspectele legate de viata profesionala. Un element cheie pentru multi tineri ai Generatiei Y este pastrarea unui echilibru intre timpul petrecut la birou si timpul liber, asa ca isi doresc de la angajatori solutii pentru a obtine acest echilibru", a declarat Ann-Charlotte Kornblad, Senior Advisor, Ericsson Consume