Mopiel, un mic producător de pantofi din Buzău, a primit anul trecut o comandă de 8.000 de perechi de pantofi de la Arcadia Group Limited, o companie britanică cu afaceri de 2,6 mld. lire sterline, care deţine peste 500 de magazine la nivel global, inclusiv pe Oxford Street, celebra stradă de cumpărături din Londara.
La un preţ mediu de 160 de lei (35 de euro) pentru o pereche de pantofi, valoarea comenzii primite de la britanici a ajuns la 280.000 de euro, aproape jumătate din afacerile anuale ale companiei.
Compania este un exemplu de mic antreprenor care a accesat o piaţă foarte competitivă, bazându-se pe resurse locale. În fabrica din Podgoria, judeţul Buzău, deţinută de inginerul Cătălin Ioniţă, 43 de ani, lucrează 45 de angajaţi, care produc pantofi, atât pentru cele cinci magazine ale companiei, cât şi pentru firme ca Bronx Fashion din Olanda şi Real Hypermarket România.
Antreprenorul a investit iniţial 50.000 de euro în afacere, însă în timp a mai plusat până la 500.000 de euro.
„Problemele principale cu care m-am confruntat atunci când mi-am început afacerea au fost, printre altele, calificarea personalului, finanţarea de bază, lipsa de experienţă în relaţia cu autorităţile, precum şi inflexibilitatea acestora în relaţia cu mediul privat lipsit de experienţa managerială“, îşi aminteşte Cătălin Ioniţă, de profesie inginer textile-pielărie.
Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 630.000 de euro, în scădere cu 19% în euro comparativ cu anul precedent.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Mopiel, un mic producător de pantofi din Buzău, a primit anul trecut o comandă de 8.000 de perechi de pantofi de la Arcadia Group Limited, o companie britanică cu afaceri de 2,6 mld. lire sterline, care deţine peste 500 de magazine la nivel global, inclusiv pe Oxford Street, celebra stradă de cumpă