Anul 2013 am putea spune că este unul al compactelor premium, având în vedere înnoirea ofertei pe acest segment. BMW Seria 1 a fost primul, lansat în 2012, dar care acum a primit şi un sistem de tracţiune integrală, a fost urmat de A3 în trei uşi, noul A-Klasse de la Mercedes-Benz, urmat de A3 Sportback, varianta în cinci uşi a compactei.
Cu toate că din punctul de vedere al designului exterior noua generaţie a A3 Sportback pare doar o evoluţie a modelului precedent, sub caroserie se ascunde platforma modulară MQB a grupului Volkswagen, aceeaşi care se regăseşte şi pe VW Golf VII, dar şi pe Skoda Octavia. Dar cu toate că este vorba de aceeaşi platformă, spre exemplu A3 este mai lung decât Golf, iar caroseria sa deja poate aminti de un break, desigur, unul elegant.
La interior se poate vedea cel mai mult diferenţa între noua generaţie şi precedenta. Ideea planşei de bord a fost preluată de la A1 şi are la bază ideea minimalismului cu influenţe retro. La prima vedere consola centrală pare prea simplă, dar acum toate sunt dispuse orizontal, nu vertical. Comenzile sistemului MMI sunt amplasate între scaune, fiind foarte uşor de accesat chiar şi în mers, în timp ce pe consola centrală au rămas comenzile pentru climatizare, cele pentru sistemul Audi Drive Select, cel Start/Stop, ESP şi senzori de parcare.
Displayul sistemului multimedia este „ascuns“ în planşa de bord şi apare atunci când este pornită maşina. De asemenea, Audi oferă posibilitatea de a „ascunde“ displayul şi în timpul mersului, rolul acestuia fiind preluat de ecranul dintre ceasurile de bord.
Calitatea materialelor este una de nivel înalt, toate butoanele, manetele şi mânerele fiind plăcute la atingere cum ar fi butoanele de aluminiu, care nu doar arată bine, ci şi se simt bine. În ceea ce priveşte spaţiul, A3 poate fi comparat cu uşurinţă cu un mod