Industria transporturilor navale din Grecia trece prin momente dificile, iar proprietarii vaselor sun forţaţi de facturile mari şi de lipsa de activitate să îşi vândă proprietăţile care ajung în parcurile de fier vechi ale ţărilor străine. Turcia, India şi China se numără printre ţările care profită de situaţia disperată în care se află proprietarii vaselor greceşti. Grecii care fac parte dintre foştii proprietari, cândva prosperi, ai navelor maritime ajunse la fier vechi se regăsesc într-o situaţie fără rezolvare, fiind obligaţi să aleagă între a-şi păstra proprietăţile, vase mari sau mici, care sunt munca de o viaţă, sau să renunţe la ele prin a le vinde comercianţilor de fier vechi. Mulţi dintre ei îşi au proprietăţile din afaceri de familie, cu tradiţie veche. Alegerea este mai degrabă previzibilă, întrucât majoritatea grecilor sunt forţaţi de împrejurări să le vândă. Proprietarii susţin că multe dintre navele lor încă mai au ani buni în care pot fi folosite, însă trebuie să renunţe la ele prematur, deoarece facturile continuă să vină, chiar dacă vasele zac în nămol, nefolosite, potrivit cotidianului „Ekathimerini”. Navele mai mari ajung, de obicei, în şantierele de fier vechi din Bangladesh, India, Pakistan, China şi alte ţări asiatice. Cele de mărime medie şi puţin mai mici sfârşesc în bucăţi în special în parcurile de fier vechi din Turcia. Cele mai mici dintre nave au un sfârşit chiar mai rău, fiind lăsate să ruginească ori sunt vândute uneia dintre puţinele companii greceşti care au supravieţuit, deşi sunt oricum îngropate de datorii şi nu au personal calificat.
Pe lângă efectele crizei financiare, declinul afacerilor maritime se datorează şi reglementărilor stricte impuse de Uniunea Europeană. Acestea îşi propun să reducă numărul navelor şi al şantierelor navale pentru a reduce impactul negativ asupra mediului. Efectul este unul ironic: tot mai multe