La secțiunea „Creație artistică Pâine”, brutăria din Sfântu Gheorghe a obținut locul I cu o pâine în formă de carte muzicală cu liră
Brutăria Dioszegi a obținut noi premii în cadrul celei de-a 5-a ediții a Târgului Gastropan, care a avut loc în urmă cu câteva zile la București. Potrivit lui Diószegi László, în competiție au fost înscrise aproximativ 50 de pâini, 20 de torturi și 40 de prăjituri, existând și o secțiune separată intitulată „Creație artistică de ciocolată”. La secțiunea „Creație artistică Pâine”, Brutăria Diószegi a prezentat o pâine în formă de carte muzicală cu liră, obținând locul I, la secțiunea „Cea mai bună pâine” a obținut locul al II-lea, la Prăjituri locul III – cu un cozonac cu mac și coacăze, specific unguresc, la Torturi o Mențiune iar la Creație artistică de ciocolată a obținut un nou loc I.
Diószegi László a declarat că produsele brutăriei sale au fost de departe cele mai apreciate din Târg, având deschis un stand unde a copt și a oferit gratuit mini-langoșuri și pogăci cu jumări care au făcut deliciul vizitatorilor.
În ceea ce privește actuala situație a brutăriilor, Diószegi László a declarat că deocamdată nu are motive să se plângă, reușind să țină pasul cu cerințele pieței. Nici scăderea TVA-ului la produsele din panificaţie nu-l îngrijorează pe Diószegi, care spune că probabil aceasta nu-i va afecta direct afacerea. Pe de altă parte, omul de afaceri s-a arătat intrigat de modul de abordare a unor brutării din sudul țării, care vând o franzelă de 300 de grame la un preț de 70 de bani, pe principiul falimentării concurenței, care apoi le-ar permite o creștere de până la 1,2 lei franzela.
„O pâine normală, fără cartofi, trebuie să coste în jur de 4 lei. Acesta e prețul normal pentru ca o brutărie să poată supraviețui, să se poată dezvolta”, spune Diószegi, care apreciază că oricum consumul de pâine a scăzut foart