Publicarea Ordonantei de Urgenta de Modificare a Legii Audiovizualului, fara consultarea industriei si fara a tine cont de solicitarile de dialog pe care asociatia le-a transmis in ultimele patru luni, constituie un fapt fara precedent si foarte grav, au afirmat oficialii International Advertising Association (IAA) Romania intr-un comunicat.
“Este pentru prima data cand autoritatile intervin in mod direct si total netransparent afectand un intreg sector de afaceri in totalitate privat si care functioneaza pe baza unor practici de business corecte si comune in peste 95% din tarile lumii. IAA Romania va analiza toate caile legale de atac penru stoparea efectelor acestei ordonante”, au mai precizat oficialii organizatiei .
Reactia IAA vine dupa ce Guvernul a modificat, prin Ordonanta de Urgenta, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achizitionarea de spatiu publicitar televizat, care "nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final", potrivit documentului publicat in Monitorul Oficial. Noua lege in forma modificata a fost publicata in Monitorul Oficial vineri, discutiile despre aceasta incepand la finalul anului trecut. Pierderi de 40 de milioane de euro pentru piata TV? Pe de alta parte, oficialii IAA, o asociatie care reprezinta industria publicitara din Romania si reuneste interesele a peste 120 de companii, afirma ca prin aceasta ordonanta piata de publicitate TV va pierde in jur de 40 de milioane de euro.
”Pierderile pietei de publicitate TV sunt estimate la 20%, adica 40 de milioane de euro, pe fondul unei descresteri accentuate a pietei in ultimii ani, bani care nu se vor regasi in buzunarul nimanui. Este o greseala sa se creada ca vreunul din segmentele pietei: clienti, agentii sau televiziuni vor profita de pe urma acestei ordonante. Toata lumea va pierde masiv, pentru ca interventi