Toată disputa legată de incidentele provocate de suporterii rapidişti la meciul cu Steaua poate fi redusă la simplă discuţie legată de o anormală, revoltătoare şi provocatoare strategie de marketing. Rapidiştii au vrut să strige doar atât - România nu e Meme, România nu e onomatopee!
De mai bine de două săptămâni declaraţiile venite dinspre Ghencea au avut un singur scop, să aţâţe, să instige: "le dăm cinci goluri", "premiez cu mii de euro fiecare gol peste cinci", "meciul cu Rapid nu e derbi", "vrem să câştigăm titlul 24 la diferenţă de 24 de puncte", "suporterii rapidişti vor invada gazonul". Şi peste toate aroganţa maximă - harta României colorată în roşu şi albastru pe reverul sacoului celui mai înfumurat manager din fotbalul românesc. "România e Steaua", ideea paguboasă în jurul căreia se bazează întreaga strategie de marketing a clubului Steaua.
Aroganţa, subestimarea intenţionată a adversarului până la ridiculizarea acestuia, patriotismul de duzină, incitant, au condus la incidentele din Giuleşti, de duminică seara. Şi asta pe fondul unei reacţii absente în totalitate din partea celor ce conduc fotbalul românesc. Nu poţi avea pretenţia să fii primit cu garoafe de galeria rapidistă pe care o ridiculizezi frecvent, prin toate mijloacele.
Se dă o situaţie: campioana, CFR Cluj, patronată de cetăţeanul român de etnie maghiară Paszkany Arpad, ar fi avut cu totul întâmplător culorile roşu-alb-verde, iar strategia de markenting a grupării din Gruia s-ar fi învârtit în jurul aceleiaşi idei, harta României vopsită în culorile menţionate. Ar fi fost cel puţin o revoluţie în România? Ne-ar fi luat ungurii nu numai Ardealul, ci toată ţara? Am fi strigat "Afară, afară, cu ungurii din ţară!"? Era îndreptăţit?
De aia trebuie aplaudat curajul suporterilor rapidişti de a se indigna. Pentru că într-o societate sănătoasă trebuie să existe divergenţe d