CJAS a constatat, în urma chestionarelor aplicate pentru a verifica gradul de satisfacţie în rândul pacienţilor, că peste 33% dintre asiguraţi nu au beneficiat niciodată de analize de laborator, iar aproape 40% din cei internaţi în spital sunt nemulţumiţi de comportamentul personalului.
O treime dintre pacienţii care plătesc la stat în contul asigurărilor de sănătate n-a beneficiat niciodată de investigaţii de laborator, 42% au beneficiat o dată pe an, 17,5% de două ori pe an, 3,75% de patru ori pe an, 3% lunar, spun datele culese de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Olt în urma aplicării unor chestionare. Activitatea de evaluare în urma căreia se testează gradul de satisfacţie al pacienţilor asiguraţi şi modul cum aceştia recepţionează evoluţia efectivă a reformei sanitare are loc semestrial. În 2012, au fost astfel chestionaţi 400 de pacienţi cu privire la serviciile oferite de medicii de familie şi alţi 400 au fost invitaţi să-şi spună părerea despre serviciile spitaliceşti de care au beneficiat în judeţ. Tehnica folosită a fost cea a chestionarelor anonime, structurate pe două capitole - unul cuprinzând întrebări despre drepturile asiguratului, celălalt - întrebări despre calitatea serviciilor de care au beneficiat.
Pacienţii care au fost nevoiţi să testeze calitatea serviciilor spitaliceşti s-au declarat, la modul general, mulţumiţi - 62,5% şi nemulţumiţi - 37,5%. Când întrebările au devenit mai concrete, aprecierea a fost că li s-a acordat la internare toată atenţia de care aveau nevoie - 98,25%, în timp ce doar 1,75% nu au fost foarte mulţumiţi de procedură. De atitudinea personalului medical s-au declarat foarte mulţumiţi 61,25% dintre pacienţii care au completat chestionarele, iar 38,75% au fost nemulţumiţi. Nici cu medicii de familie, unde se presupune că relaţia medic - pacient este mai strânsă, lucrurile nu stau mult mai diferit. 30