Contribuția Primăriei Alba Iulia la AIDA-TL, pentru subvenționarea cheltuielilor funcționale și a gratuităților pentru transportul public local a fost subiectul unei conferințe de presă la sediul PSD Alba, luni, 15 aprilie. Proiectul de hotărâre a fost supus votului consilierilor în ședința extraordinară de Consiliu Local, de la ora 15.00.
Cei patru consilieri locali social-democrați, Bogdan Medrea, Ovidiu Jidveian, Horațiu Clepan și Vasile Crișan, au ținut să facă precizări despre motivul pentru care nu au aprobat proiectul de hotărâre și nu îl vor aproba până ce nu vor fi întrunite câteva condiții: reducerea cheltuielilor funcționale (de exemplu a sumelor plătite pentru combustibili sau cauciucuri) și prezentarea unei situații transparente a cheltuielilor Societății de Transport Public (STP).
„STP Alba este în posesia celui mai avantajos contract, adică noi, ca cetățeni ai acestui oraș, trebuie să suportăm toate cheltuielile, indiferent cât de mari vor fi acestea. Va trebui să le asigurăm un profit de 5% din cifra de afaceri cel puțin, din bugetul local. În acest sens, mă opresc asupra a două aspecte. Nu mă voi lega de fondul de salarii, care e de 442.000 lei, pentru cei 175 de angajați, din care doar 95 de șoferi încasează aproximativ 140.000 lei, iar diferența de 300.000 lei merge spre personalul TESA. Mă opresc asupra faptului că avem 77 de autobuze la STP care, obligatoriu, la un an, vor avea nevoie de schimburi de cauciucuri, adică 462 de bucăți. La un preț mediu pe piață, de 4.000 lei, înseamnă 1,8 milioane de RON, adică 18 miliarde de lei vechi. Tot cele 77 de autobuze consumă anual 1 milion de litri de combustibil. La un preț mediu de 6 lei pe litru, avem o cheltuială de 6 milioane de RON pe an. Fiind o firmă privată, cu o simplă aplicație pe SEAP, poate să achiziționeze cu cât vrea aceste materiale. Atâta timp cât noi asigurăm atât cheltuiel