Concluzia îi aparţine psihologului irlandez David Lyle, unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti europeni în campanii de siguranţă rutieră, venit luni în Capitală la prima ediţie a Conferinţei Europene pentru Siguranţă Rutieră organizată în Bucureşti, la Palatul Parlamentului. Expertul a arătat care sunt problemele traficului din România şi a vorbit despre piste de biciclete, traficul din Bucureşti, dar şi despre şoferi şi educaţie.
Venit pentru prima dată în România, David Lyle este invitatul de onoare din cadrul primei Conferinţe Europene de Siguranţă Rutieră organizată la Bucureşti, eveniment ce a început luni şi se va termina în marţi seară. Expertul a făcut, luni dimineaţă, şi o demonstraţie practică, studiind comportamentul şoferului bucureştean, într-una dintre cele mai aglomerate zone din Capitală, în Piaţa Unirii. Irlandezul, cunoscut drept unul dintre cei mai buni psihologi din Europa implicaţi în campanii de sporire a siguranţei rutiere, crede că şoferul român este stresat, nervos, vitezoman şi, de multe ori, neatent la trafic.
Ce este cu adevărat îngrijorător, crede el, este că, potrivit statisticilor oferite de Poliţia Română şi Eurostat, tocmai acest comportament al şoferului român stă la baza morţilor şi răniţilor grav în accidentele care au avut loc în ultimii ani. Numai anul trecut, 2.042 de oameni au murit şi alţi 8.860 au fost răniţi grav.
Deşi trendul este în scădere, mai ales din 2008, când au fost implementate mai multe campanii de prevenire a accidentelor, expertul irlandez semnalează că încă stăm foarte prost comparativ cu cele mai multe state europene.
94 de morţi la un milion de oameni
Dacă în 2012, la fiecare un milion de persoane, 27 de oameni au murit în accidente rutiere în Irlanda de Nord, în România numărul acesta este mai mult decât triplu, adică 94 de morţi. În urma ţării noastre, ca siguranţă pe străzi