Aproape trei sute de mii de lei este dispusă municipalitatea bistriţeană să aloce pentru servicii private de pază, dat fiind faptul că Poliţia Locală Bistriţa funcţioează cu personal insuficient. Şi în 2011 şi 2012 Primăria municipiului Bistriţa a contractat din sectorul privat servicii de pază a unor obiective.
Directorul executiv al Poliţiei Locale Bistriţa, Ovidiu Frandeş, spune că de ani de zile instituţia funcţionează cu personal insuficient.
"Avem în jur de zece posturi vacante, pe care de ani de zile nu le putem ocupa, pentru că după cum ştiţi la nivelul administraţiei sunt blocate posturile. Sunt câteva posturi cheie care ne afectează activitatea, de exemplu la Biroul Disciplina în Construcţii din cinci ingineri constructori pe care i-am avut cândva mai sutn doi. Şi asta se vede la nivelul oraşului pentru că nu mai putem acoperi nevoile reale. Sunt foarte multe nereguli în constucţii, dar nu putem face faţă. Externalizarea unor servicii ne ajută deoarece nu putem acoperi cu personal toate obiectivele Primăriei", spune Frandeş.
Poliţia Locală a municipiului Bistriţa funcţionează cu 74 de angajaţi, numărul acestora fiind prea mic pentru a putea acoperi întreaga paletă de responsabilităţi care i-au fost conferite prin lege. Numărul acestora se va reduce în perioada următoare, dat fiind faptul că 15 dintre aceştia vor pleca la specializare.
"Este o procedură pe care colegii de la Poliţia Locală au organizat-o şi anul trecut, pentru că există un deficit de personal în ceea ce priveşte paza obiectivelor care revin în sarcina Poliţiei Locale. Amintesc că şi anul trecut am avut asemenea contracte care s-au dovedit avantajoase din punct de vedere financiar. Vorbim de o cheltuială care este mult sub ceea ce ar fi presupus angajarea unor persoane pentru a realiza aceste servicii.
Amintesc câteva dintre obiectivele care anul trecut au fost în