INSCOP Research explică scorul mare pe care îl are formaţiunea condusă de Mihai Răzvan Ungureanu prin confuzia de brand şi precizează că acesta este sub pragul electoral de 8% pentru alianţe
Dacă duminica viitoare s-ar organiza alegeri parlamentare, marea majoritate a populaţiei îşi păstrează opţiunea pentru USL, care ar obţine 60,1% din voturile românilor, potrivit sondajului ”Barometrul de opinie publică – Adevărul despre România” realizat de INSCOP Research la comanda „Adevărul”.
Podiumul se păstrează
Uniunea este urmată de PDL cu 14,1%, PPDD cu 9%, Alianţa Dreptate şi Adevăr (Partidul Naţional Ţărănesc Creştin Democrat – Forţa Civică) cu 5,4% (sub pragul electoral de 8% pentru alianţe) şi UDMR cu 5,4%. PRM se apropie de pragul electoral cu 4%. Sondajul a fost realizat în perioada 19 - 27 martie 2013 pe un eşantion reprezentativ de 1082 persoane, cu o eroarea maximă admisă de ± 3%, la un grad de încredere de 95%.
Distribuţia votului a fost calculată din totalul votanţilor, iar nu din totalul populaţiei. 23,2% nu sunt hotărâţi, 11,6% declară că nu merg la vot, iar 7,5% nu ştiu sau nu răspund la această întrebare.
Confuzia cu brandul de acum 8 ani
Noutatea cercetării realizate în această lună este procentul obţinut de Alianţa Dreptate şi Adevăr, care însumează procentele Forţei Civice (între 2 şi 3%), cât şi de cele ale PNŢCD (între 1 şi 2%). INSCOP Research explică faptul că o parte din susţinerea Alianţei D.A. se bazează şi pe un sprijin latent datorat împrumutului de brand şi confuziei de nume. Este foarte posibil, crede INSCOP, ca o parte dintre respondenţii care au optat pentru Alianţa D.A. să fie foşti alegători ai Alianţei DA din urmă cu 8 ani.
USL şi PDL îşi conservă scorul obţinut în alegeri, dar perioada de culegere a datelor pentru baromentrul INSCOP-Adevărul a acoperit doar parţial perioada Convenţiei Naţionale a