Comisia Europeană a propus luni noi norme care să permită producătorilor să conceapă camioane mai aerodinamice, fapt care va reduce consumul de carburant cu 7-10%, va scădea emisiile de gaze cu efect de seră și va spori totodată siguranța utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor.
Fundaţia Terra Mileniul III, organizaţia Transport&Environment şi Federaţia Europeană a Victimelor Traficului Rutier salută propunerile CE referitoare la greutatea şi dimensiunile autocamioanelor, considerându-le un punct de cotitură pentru siguranţa rutieră şi un pas, mic dar binevenit, către reducerea emisiilor din transporturile rutiere.
Deşi autocamioanele reprezintă doar 3% din flota europeană de autovehicule, ele sunt răspunzătoare de 25% din poluarea produsă de transporturile rutiere şi sunt implicate în 18% din accidentele grave, care fac aproape 7.000 victime în fiecare an. Actualele reglementări europene determină forma de "cărămidă" a cabinelor autotractoarelor, ceea ce le face ineficiente şi periculoase.
Modificările legislative care vor permite o lungime mai mare a cabinei vor da posibilitatea realizării unui design mai inteligent pentru partea frontală, cu un "nas" deflector, rotunjit şi cu o zonă de absorbţie/amortizare a impactului. Aceste modificări îmbunătăţesc aerodinamica autotractorului, permit evitarea accidentelor printr-o mai bună vizibilitate pentru conducător, reduc şocul la impact frontal şi ajută la evitarea prinderii sub roţi a pietonilor sau bicicliştilor, în eventualitatea unui accident. Toate aceste schimbări pot contribui la salvarea vieţilor a sute de victime şi la economisirea a miliarde de litri de motorină, în fiecare an.
Jeannot Mersch, reprezentantul Federaţiei Europene a Victimelor Traficului Rutier a afirmat: „Autocamioanele au o reputaţie foarte proastă atunci când vine vorba despre siguranţa traficului. În prezent, coliziune