Aviatia civila din Romania este in impas, companiile aeriene Tarom si Blue Air au fost scoase la vanzare cu pierderi de sute de milioane de euro, si din pacate s-ar putea sa urmeze si Carpatair. Blue Air nu are cum sa isi gaseasca un cumparator avand datorii de 100 milioane euro, pentru ca nu are ce sa ofere in schimb, considera Nicolae Demetriade, fost sef al Tarom in anul 2001, presedintele agentiei World Travel.
"Blue Air nu are ce sa vanda, are datorii de 100 de milioane de euro, daca cineva vrea sa cumpere compania, trebuie sa le plateasca. Blue Air nu are ce sa ofere la datoriile respective, fiindca avioane nu are. (...) Am spus de acum cateva luni ca urmeaza un colaps pentru aviatia civila. Va urma probabil Carpatair in perioada urmatoare. Imi pare rau sa spun asta, sa anticipez, dar situatia in care se afla si Carpatair este destul de delicata”, a declarat pentru Wall-Street.ro Demetriade.
Pierderile Carpatair intre 2008 si 2011 au depasit 24 de milioane de euro. Compania are in prezent in jur de 400 angajati si 13 avioane, operand catre 28 de destinatii.
O miscare neinspirata a fost pentru operatorul aerian low-cost Blue Air demararea in 2010 a unei investitii de 45 milioane de euro in modernizarea Aeroportului International George Enescu din Bacau, prin BlueAero (societatea de concesiune cu 100% actionariat Blue Air). Contractul de concesiune prevede plata din partea Blue Air a unei redevente de 400.000-500.000 de euro pe an.
"Concesionarea Aeroportului din Bacau este o mare cheltuiala care va crea pierderi in continuare. Investitia a fost gandita pentru dezvoltarea activitatii, ori la Iasi peste doua saptamani se da drumul la noua pista, mai lunga si mai lata, si acolo se va muta centrul de greutate. Nu poate sa fie un hub al companiei la Iasi si la Bacau un alt hub, la o distanta foarte scurta sa fie doua hub-uri. Astfel va avea p