Ultimul nume care intră în lista deja lungă de producători care ar pregăti lansarea unui ceas inteligent este Microsoft. Potrivit „Wall Street Journal”, gigantul din Redmond ar fi comandat deja panourile de 1,5 inci pentru acest dispozitiv.
Luna trecută, Samsung, Google şi, evident, Apple au intrat pe această listă. Deşi un asemenea dispozitiv a existat pe piaţă în ultimii zeci de ani, sub o formă sau alta, pe măsură ce zvonurile legate de Apple s-au înteţit, din ce în ce mai multe companii par a se ralia acestui trend ce pare a reveni.
„Mai devreme în decursul acestui an, Microsoft a cerut producătorilor de componente din Asia să livreze părţi pentru un gadget de tipul unui ceas inteligent. Unul dintre şefii unei asemenea companii a spus că s-a întâlnit cu echipa de cercetare şi dezvoltare de la Microsoft, la Redmond. Nu se ştie însă dacă Microsoft va face acest gadget sau este doar un proiect de cercetare. Compania a cerut ecrane de 1,5 inci”, a declarat o sursă pentru „Wall Street Journal”.
Microsoft nu ar fi la o primă încercare de smartwatch. În 2004, compania a lansat SPOT (Smart Personal Object Technology). Acesta era un ceas pe care se puteau vedea mesaje de pe Windows Messenger, ştiri şi informaţii de la bursă. După ce producţia a fost oprită în 2008, proiectul SPOT a fost abandonat în 2012, scrie „The Verge”
Un concept vechi
Ceasul inteligent nu este un concept nou, el diferă doar pentru că generaţiile din tehnologia s-au schimbat şi au evoluat. În anii ’70 ceasul inteligent era unul digital, cum era Pulsar, achiziţionat de Seiko. Japonezii au fost pionierii dezvoltării unor dispozitive inteligente în anii ’80, care puteau fi conectate la o tastatură şi puteau fi alimentate cu date printr-un sistem wireless magnetic. Aşadar, de-a lungul timpului, ideea de „smartwatch“ nu a fost una neabordată de producători, ci pur şi simplu nu