Unul dintre cei mai importanţi retaileri de mobilier din Bistriţa, Mar-Co Divert Internaţional, are ca strategie în 2013 extinderea pieţei de desfacere în mai multe judeţe din Transilvania.
Traseu ascendent
Primul pas a fost făcut prin înfiinţarea portalului www.mobiladivert.ro, locul unde sute de produse de mobilier şi decoraţiuni pot vizionate şi comandate. “Ne-am început activitatea în anul 2004, în comerţul cu electrocasnice, dar am trecut rapid la import şi vânzare de mobilier, mai ales că eu aveam experienţă în această zonă”, povesteşte Alina Macarie, managerul companiei bistriţene.
Mar-Co Divert Internaţional a avut un traseu ascendent în ultimul deceniu, deşi creşterea a fost lentă, pentru că familia Macarie a fost foarte selectivă şi pretenţioasă în privinţa calităţii produselor comercializate. În perioada de glorie, anii 2007-2010, când se vindea aproape orice, firma bistriţeană a refuzat acest lucru şi şi-a canalizat atenţia înspre producătorii de mobilier autohtoni. “A fost o vreme în care vindeam exclusiv produse româneşti şi ne mândream cu asta. În timp, am fost nevoiţi să renunţăm parţial la acest proiect deoarece în mai multe rânduri am fost dezamăgiţi de cei cu care lucram. Totuşi, încă mai avem câţiva colaboratori cu care lucrăm chiar de la început, din 2004. Din nefericire, în mediul de afaceri românesc nu prea mai există fair-play. Din aceste motive, am devenit şi parteneri Bellona, un brand mare la nivel de Europa de Sud-Est”, spune Alina Macarie.
Atuurile învingătorului
Când vine vorba despre atuurile companiei, adică prin ce s-a detaşat ea în faţa unei concurenţe aprige, Alina vorbeşte în primul rând de exclusivitatea şi unicitatea produselor de mobilier, maximul de calitate al acestora, seriozitatea echipei şi nu în ultimul rând despre serviciile oferite. De la consultare în amenajarea locuinţei la design co