Ampera poate arată ca un prototip datorită aspectului său dinamic, aproape agresiv, însă vei fi surprins ce distractiv este să conduci un autovehicul electric. Modelul este foarte silenţios, oferă 40-80 km de funcţionare fără emisii şi autonomie extinsă de peste 500 km cu ajutorul generatorului integrat.
Ampera oferă spaţiul, confortul şi comoditatea pe care le doreşti de la un autovehicul modern cu cinci uşi, patru locuri şi un volum al portbagajului de peste 300 de litri. Standardele sale de înaltă siguranţă au fost confirmate de punctajul maxim de cinci stele obţinut în cadrul testelor Euro NCAP.
Ampera a fost înzestrat cu trenul de propulsie Voltec, deosebit de complex şi avansat. La nivel teoretic, avem o configuraţie hibridă în serie. În practică, vorbim de un vehicul care rulează doar cu energie electrică până rămâne fără baterii, după care porneşte un motor cu ardere internă pentru a furniza nivelul de energie electrică necesar deplasării.
Ampera are patru moduri de funcţionare - Normal, Sport, Mountain şi Hold. Funcţia primelor trei moduri este specificată în nume şi evidentă pentru toată lumea.
Cel din urmă mod este mai special, fiind destinat păstrării nivelului de încărcare al bateriei, necesar traversării unei secţiuni dintr-un oraş cu zone cu zero emisii de CO2.
Cum funcţionează? Motorul cu ardere internă încarcă bateria şi furnizează energie electrică pentru deplasare, iar acumulatorul îşi păstrează nivelul de încărcare necesar rulării cu zero emisii de carbon.
În ceea ce priveşte comportamentul rutier, Ampera se descurcă bine pentru masa sa în raport cu performanţele anunţate.
Motorul electric oferă 86 CP şi 370 Nm la apăsarea pedalei de acceleraţie, iar acest lucru se simte atunci când vorbim de reprize. Chiar şi aşa, Ampera nu este creat pentru viteze ameţitoare şi depăşiri în forţă.
Materialele de la int