Cine continuă lucrările pe Transalpina, după ce firma executantă a intrat în insolvenţă? Aceasta este întrebarea pe care deputatul de Gorj, Mihai Weber, i-a adresat-o ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova. Cea mai înaltă şosea din ţară nu a fost încă deschisă, deoarece la Rânca este zăpadă. Oricum şoseaua este neterminată şi nesigură, iar şoferii sunt avertizaţi că pot circula pe riscul lor.
Deputatul PSD Mihai Weber a depus o interpelare la ministrul Dan Şova de la care aşteaptă o soluţie pentru continuarea lucrărilor la cea mai înaltă şosea din ţară, Transalpina. Weber îi spune ministrului că firma care executa lucrările, Romstrade SRL, se află în insolvenţă. Firma lui Nelu Iordache nu a finalizat lucrările la această şosea, deşi a încasat 1,34 miliarde de lei.
Transalpina a fost inaugurată în august 2011, dar nici până acum nu au fost rezolvate problemele legate de protecţia conducătorilor auto pe acest drum.
Potrivit lui Weber, în septembrie 2012 constructorii mai aveau de montat 6000 de metri de parapeţi metalici, 20.000 de mp de parapeţi rigizi din piatră, 5000 de mp plase metalice de protecţie, 185.000 de mp de asfaltat şi 75.000 de metri liniari de şanţuri şi rigole. Deputatul atrage atenţia asupra pericolului de pe acest drum pentru că marcajele şi semnele rutiere lipsesc, crescând riscurile producerii accidentelor.
Weber vrea să afle de la ministrul Şova când vor fi reluate şi când vor fi finalizate lucrările la Transalpina.
STATISTICI
Potrivit unor statistici furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri din România (CNADR), într-un interval de 12 ore, pe Transalpina trec circa 5000 de maşini. Drumul se deschide în mod obişnuit la 15 aprilie, dar anul acesta deschiderea a fost amânată, pentru că la Rânca este zăpadă.
TERMEN
Lucrăril