Ieri, exact în ultima zi din termenul legal, au fost înregistrate la Aeroportul Iaşi contestaţii formulate împotriva actului prin care s-a stabilit rezultatul procedurii de achiziţie publică privind lucrările de construcţie a noii piste, cea de 2.400 de metri. Aceste demersuri vor duce la noi întârzieri ale proiectării şi execuţiei pistei amintite.
Asocierea de firme compusă din Impresa Cavalleri Ottavio, I.G. Group, Metropolitana Milanese, Trustul de Instalaţii Montaj şi Construcţii şi Techno Engineering 2C şi firma Strabag, în calitate de ofertanţi în procedura de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construcţie pentru noua pistă a Aeroportului Iaşi, au depus adrese la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).
Adresele menţionate au fost înaintate atât la CNSC cât şi în copie către aerogara ieşeană. CNSC va decide dacă respinge sau admite spre analiză aceste adrese. În cazul admiterii, va urma o perioadă de analiză pe fond a contestaţiilor.
„Contestaţia este un drept legal pe care îl respectăm. Am luat în calcul şi un astfel de eveniment, pentru că în discuţie este o sumă importantă de bani şi practica procedurilor de atribuire din România a relevat continuu sportul naţional de depunere de contestaţii fără motiv întemeiat. Consider că aceste demersuri sunt menite doar să întârzie începerea lucrărilor propriu-zise pe care ieşenii le aşteaptă de prea mulţi ani“, a declarat directorul general al Aeroportului Internaţional Iaşi, Marius Bodea.
Dacă cererile de admitere a contestaţiilor vor fi respinse de CNSC, pe 22 aprilie va fi semnat contractul ce prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor în vederea realizării suprafeţelor de mişcare aeroportuare aferente unei piste noi, cu lungimea de 2.400 de metri. Concret, lucrările vor include realizarea pistei de decolare-aterizare, a căii de rulare, a ins