Primarul Capitalei Sorin Oprescu a anunţat, marţi, că în urma problemelor apărute în funcţionarea RATB şi RADET, s-a decis înfiinţarea a două comisii de control şi monitorizare a celor două regii, dar şi realizarea unui audit extern şi a unui plan de reorganizare şi restructurare a acestora.
"În urma discuţiilor avute azi (marţi - n.r.), am dispus ca măsuri instituirea a două comisii de supraveghere, control şi monitorizare a activităţii celor două instituţii care vor funcţiona minimum un an şi care vor face raportări lunare către Consiliul General al Municipiului Bucureşti, pentru supravegherea cheltuielilor, a costurilor şi a eficienţei cheltuirii veniturilor", a declarat Oprescu, după două întâlniri avute la sediul municipalităţii cu reprezentanţii consiliilor de administraţie ale celor două regii.
Referitor la comisiile de supraveghere, control şi monitorizare, primarul general a precizat că fiecare dintre acestea va fi formată din şapte membri şi avea ca preşedinte un viceprimar al Capitalei.
Astfel, viceprimarul Dan Darabont va fi preşedintele comisiei care va supraveghea şi controla RATB, iar viceprimarul Marcel Nicolaescu va fi preşedintele comisiei similare pentru RADET.
Ceilalţi şase membri care alcătuiescu comisia vor fi: preşedintele comisiei de resort din CGMB, un reprezentant al direcţiei de specialitate din aparatul primarului general, un reprezentant al Direcţiei de buget din aparatul executiv al primarului general, un reprezentant al Direcţiei de control economico-financiar a Primăriei Capitalei, un reprezentant al Direcţiei de audit intern şi unul al Direcţiei de inspecţie şi control al municipalităţii.
O altă măsură anunţată de Sorin Oprescu a fost dispunerea unui "audit extern complex economico-financiar a întregii activităţi ale celor două regii".
Oprescu a explicat că, în cazul RATB, auditul extern va fac