Volksbank este obligata sa acorde clientilor daune morale pentru prejudiciile suferite din cauza clauzelor abuzive din contractele de credit, dupa ce au fost castigate irevocabil trei procese, a anuntat avocatul Avram Codrut.
Sentintele irevocabile au fost pronuntate pe 15 aprilie de Tribunalul Bucuresti, fiind primele de acest gen din Romania, potrivit unui comunicat remis Ziare.com.
"Prin aceste sentinte au fost mentinute solutiile instantei de fond, in care au fost constatate nule absolut, in baza Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, clauzele privind: comisionul de risc, redenumit ulterior comision de administrare credit, modificarea unilaterala de catre banca a nivelului dobanzii creditului, declararea scadentei anticipate fara a se specifica motivul, perceperea de sume de bani suplimentare neprevazute in contract", se arata in comunicat.
Astfel, Volksbank este obligata sa returneze toate sumele incasate in contul acestor comisioane, din momentul incheierii contractului, la care se adauga dobanda legala.
De asemenea, banca este obligata sa nu mai incaseze aceste sume pe viitor si sa perceapa, pe perioada derularii contractului, dobanda fixa prevazuta in contractul initial.
Potrivit deciziei, starea de teama, stres si incertitudine resimtita de consumatori ca urmare a transformarii ratei dobanzii din fixa in variabila si starea de revolta cu privire la sumele ridicate percepute de banca "reclama o reparatie baneasca, sub forma acordarii de daune morale", se arata in comunicat.
Daunele, acordate fara dovezi
In schimb, oficialii Volksbank sustin ca in toate cele trei cazuri, judecate la Judecatoria Sectorului 2, judecatorul ar fi acordat daune morale fara sa aiba dovezi care sa demostreze prejudiciul suferit de client,