Un spot care promovează tigaia Dry Cooker a fost interzis de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luată marţi de CNA, care a considerat că acesta încalcă legislaţia audiovizualului în ceea ce priveşte informarea corectă a publicului şi conţine greşeli de exprimare.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de marţi, grupajele de teleshopping cu un spot pentru promovarea tigăii Dry Cooker, difuzate, la mai multe televiziuni, în perioada 30 ianuarie - 21 februarie.
În respectivul spot sunt prezentate mai multe persoane, între care şi Adriana Bahmuţeanu, care vorbesc despre beneficiile gătitului cu această tigaie. De asemenea, Adriana Bahmuţeanu face afirmaţii precum: "De când folosesc tigaia Dry Cooker, simt că am mai multă energie", "parcă aş dărâma munţii cu tigaia Dry Cooker", "sunt în formă doar cu tigaia Dry Cooker", "Dry Cooker nu e o tigaie (...) e sănătatea copiilor mei".
CNA a primit o sesizare în care sunt reclamate greşelile de exprimare pe care le fac protagonistele respectivului spot publicitar.
Pe de altă parte, Comitetul Etic al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), căruia CNA i-a solicitat un punct de vedere, în virtutea parteneriatului dintre cele două instituţii, a decis că, "în ceea ce priveşte prezenţa erorilor gramaticale (...), nu se încalcă Codul de Practică în Publicitate" elaborat de RAC.
Însă, Comitetul Etic al RAC a stabilit că declaraţiile Adrianei Bahmuţeanu privind efectele tigăii Dry Cooker asupra stării de sănătate (de exemplu, "De când folosesc tigaia Dry Cooker simt că am mai multă energie", "parcă aş dărâma munţii cu tigaia Dry Cooker", "sunt în formă doar cu tigaia Dry Cooker", "Dry Cooker nu e o tigaie (...) e sănătatea copiilor mei") încalcă Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC.
Potrivit art. 5.1 din Codul de Practică în Publicitate, "Anun