Tinerii care isi cauta un loc de munca au tendinta de a-si supraevalua nivelul de pregatire si considera ca institutiile superioare de invatamant nu contribuie suficient la pregatirea lor pentru a se angaja si a performa la primul loc de munca. Concluziile fac parte dintr-un raport mai amplu realizat la nivelul regiunii, in 11 tari si cu aportul a peste 4.000 de studenti sau absolventi din institutii de invatamant cu profil economic din marile orase. Romania s-a alaturat proiectului la sfarsitul anului trecut, fiind astfel inclusa in cea de-a 3-a editie a raportului Primii pasi pe piata muncii. Citeste in atasament Raportul integral
"Raspunsurile studentilor romani confirma concluziile raportului regional; in general, tinerii au tendinta de a-si supraevalua competentele inainte de primul lor contact cu realitatea din campul muncii, fapt ce este confirmat si prin experienta noastra de recrutare", spune Carmen Baibarac, Senior Manager Resurse Umane, Deloitte Romania. "Este o atitudine specifica varstei, cu totii ne aducem aminte de propriul entuziasm din anii facultatii. Dusa la extrem, insa, atrage riscul dezamagirii in viata reala, atunci cand angajatorii nu le confirma opinia pozitiva pe care o au despre calitatile si abilitatile personale, fie la momentul interviului de selectie, fie ulterior, la evaluarea performantelor", mai precizeaza aceasta.
Peste 80% dintre respondenti se auto-evalueaza ca avand abilitati bune si foarte bune de analiza, de comunicare, interpersonale, de orientare spre rezolvarea problemelor, de invatare si lucru in echipa. Chiar si o competenta pe care in general studentii si-o dezvolta prea putin - delegarea si coordonarea activitatii altora - este auto-evaluata ca fiind buna sau foarte buna de catre 71% dintre respondenti. Totodata, 79% dintre studentii participanti la studiu considera ca aportul lor valoric pentru an