Vânzările de bere au crescut în 2012 cu 7%, până la 18,2 milioane hectolitri, consumul pe cap de locuitor ajungând la 90 de litri, potrivit asociaţiei Berarii României.
Un roman trebuie să muncească 24,5 minute pentru a putea plăti o bere, de aproape cinci ori mai multe decât media europeană de 5 minute, arată datele asociaţiei. La consum stăm însă mult mai bine: România ocupă locul 6 în Europa, după Cehia, Austria, Germaia, Polonia şi Lituania.
Cea mai multă bere consumată a fost ambalată în PET - 52,5% din piaţă, urmată de sticlă (28,2%), cutie (15,8%) şi halbă (3,5%).
Exporturile au atins un nivel istoric, de 230.000 de hectolitri, ceea ce reprezintă 1,23% din producţia locală de bere. Importurile au fost de 430.000 de hectolitri, acoperind 2% din piaţă.
Mai departe, în 2013, „suntem rezervați în ce privește evoluția sectorului. Factorii care au influențat creșterea în 2012 au depins de conjunctură și de aceea considerăm ca e încă prematur să vorbim despre un trend pozitiv pe termen lung. Românii nu au avut în 2012 mai mulți bani în buzunar decât în anii precedenți, ca să îi încurajeze spre o creștere a consumului. Totuși, vara lungă, cu temperaturi ridicate și evenimente sportive importante – EURO 2012 și Jocurile Olimpice, au creat un context favorabil consumului de bere. După cum se știe, 2013 a debutat cu o presiune fiscală sporită pe piața berii, prin creșterea accizei. Impactul creșterii accizei este încă greu de estimat și de aceea suntem mai degrabă precauți în previzionări privind evoluția consumului pe anul în curs. Cu atât mai mult cu cât puterea de cumpărare a românilor rămâne în continuare fragilă.”, a declarat Andrew Highcock, președintele Asociației Berarii României
Aproximativ 98% din berea consumată de români este produsă local. Astfel, sectorul berii generează valoare adăugată în eco