Câştigul financiar, puterea şi faima sunt valorile centrale ale angajaţilor români, potrivit unui studiu realizat de compania Result Development, interpretat de managerul companiei Dorin Bodea în cartea „Valorile angajaţilor români”. Spre deosebire de alţi europeni, angajaţii români nu privesc banii ca pe o valoare materială de care au nevoie, ci consideră că aceştia dau valoare sinelui, mai arată rezultatele studiului.
„Cei mai mulţi angajaţi consideră că oamenii sunt valoroşi dacă au bani”, a explicat Dorin Bodea, managerul Result Development.
În prezentarea rezultatelor studiului, Bodea a mai spus că majoritatea angajaţilor români nu sunt obişnuiţi să colaboreze şi chiar că se situează pe picior de adversitate faţă de ceilalţi. „Prima concluzie a studiului este direcţia clară a majorităţii împotriva celorlalţi români şi nu construcţia împreună cu ei”,a mai spus Bode.
Cercetarea întreprinsă de compania Result Development a fost realizată în oglindă, respondenţii fiind rugaţi să răspundă întrebărilor atât din propriul punct de vedere, cât şi ca percepţie a celuilalt.
Potrivit studiului, 58,1% dintre respondenţi consideră că e important să fie competitivi. Întrebaţi însă dacă îi percep şi pe ceilalţi ca având aceeaşi calitate, 51% au răspuns afirmativ.
„Întrucât cei mai mulţi angajaţi sunt competitivi şi îi privesc şi pe ceilalţi angajaţi ca adversari, e firesc să existe un potenţial de conflict”, spune Bode.
De asemenea, faptul că cei mai mulţi angajaţi au o părere foarte bună despre ei înşişi şi foarte puţin bună despre ceilalţi (confidenţialitatea, competenţa, dezvoltarea personală şi onestitatea sunt valori larg atribuite sinelui de angajaţii români şi puţin atribuite celorlalţi) reprezintă unul dintre motivele pentru care cei mai mulţi angajaţi nu colaborează.
„Aceste valori evidenţiază ruptura dintre români şi explică