Concluziile unei mese rotunde organizată la Sofia de Fundația Konrad Adenauer.
Oligarhi și politicieni controlează majoritatea mediilor din Bulgaria. Aceasta concluzie se desprinde din opiniile unor experți exprimate în cadrul mesei rotunde pe tema pluralismului în mass-media, organizată de fundația „Konrad Adenauer” la Sofia.
Proprietatea neclară, concentrarea unor medii electronice în structuri de tip oligarhic, implicarea partidelor aflate la putere care asigură finanțarea acestor structuri în schimbul asigurării de confort mediatic, nerespectarea eticii și igienei profesionale crează un mediu prielnic ziaristicii de comandă și PR-ului negru. Spre deosebire de alte țări din Uniunea europeană, în Bulgaria se aplică pe scară largă denigrarea oponenților politici prin campanii comandate în presă.
Francesco Martino, corespondentul la Sofia al unor medii italiene, a atras atenția participanților asupra faptului că în timp ce proprietarii de ziare și reviste sunt obligați prin lege să-și dezvăluie identitatea, cei ai unor posturi de radio și televiziune pot rămâne anonimi. În perioada preelectorală mediile bulgare sunt inundate de materiale plătite, dar cetățenii nu înțeleg acest lucru întrucât legea permite mascarea publicității politice sub forma unor reportaje și articole aparent obiective. Este vorbă de publicitate ascunsă menită să atragă alegatorii spre un anunit partid sau coaliție, constată Francesco Martino.
Multe medii primesc bani pentru a denigra anumiți politicieni și partide. Pe de altă parte prin interviuri pozitive se urmărește neutralizarea opiniilor negative acumulate.
Christian Schpar din fundația „Konrad Adenauer” constată că libertatea de exprimare în Bulgaria se află în pericol. Restrângerea pieței mass-media reprezintă un factor negativ. Concentrarea mediilor în mâinile unui număr restrân