* Relu Fenechiu: "12 companii vor să cumpere caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfă"
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunţat ieri că există 12 companii serioase care intenţionează să cumpere caiete de sarcini pentru privatizarea CFR Marfă. Premierul Victor Ponta i-a cerut "maximă transparenţă" în privinţa procesului de privatizare. Interesant este, însă, că tocmai anunţul de privatizare este ambiguu, neprecizând dacă cei interesaţi trebuie să opereze sau nu pe infrastructura feroviară.
Anunţul de privatizare a CFR Marfă nu menţionează dacă cei interesaţi de achiziţionarea pachetului de 51% din acţiunile companiei de stat trebuie să opereze în domeniul transportului feroviar de marfă sau pot fi operatori de transport marfă pe calea rutieră.
Criteriile de precalificare trecute în anunţ sunt două: "experienţă relevantă în domeniul transportului de marfă şi capabilităţi operaţionale; capabilităţi financiare care să demonstreze posibilitatea preluării şi dezvoltării afacerii".
Acestea sunt detaliate, în continuare, în anunţul de privatizare, care menţionează, printre altele, că, atât în cazul unei persoane fizice, cât şi în cazul unei persoane juridice, dar şi în cazul unui grup de investitori, este nevoie de "deţinerea unei licenţe de transport de marfă sau a oricărei alte aprobări, în vigoare, emisă de către o autoritate competentă în domeniul transporturilor cu cel puţin trei ani înainte de data depunerii Documentelor de Participare, care a fost deţinută neîntrerupt şi fără încălcări semnificative în toată această perioadă".
Este clar că entitatea interesată de achiziţionarea CFR Marfă trebuie să opereze în sectorul transporturilor.
Se poate înţelege că este necesar ca aceasta să îşi desfăşoare activitatea în domeniul transportului de marfă.
Nu reiese de nicăieri, însă, că ar trebui să opereze pe c