Operatorii din transportul aerian au fost scoşi de Guvern din categoria structurilor obligate să deruleze proceduri de achiziţie publică, decizia adoptată după ce MEDIAFAX a anunţat că CNSC a suspendat licitaţia organizată de Tarom pentru asigurarea flotei, în urma unei contestaţii depuse de Astra.
La începutul lunii aprilie, Tarom a anunţat că va organiza o licitaţie pentru achiziţionarea de servicii de asigurare a flotei, în baza unui contract cu o valoare estimată la 2,4 milioane dolari. Data prevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare este 1 mai, se arăta în anunţul Tarom.
Agenţia MEDIAFAX a anunţat însă, luni, că reprezentanţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) au suspendat licitaţia organizată de operatorul aerian Tarom pentru asigurarea flotei, în urma unei contestaţii depuse de Astra, actualul asigurător al aeronavelor companiei de stat.
După acest anunţ, premierul Victor Ponta a declarat că Tarom va fi scoasă din procedura prevăzută de OU 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, deoarece, în caz contrar, aeronavele Tarom vor rămâne la sol începând cu săptămâna viitoare.
Premierul i-a criticat din nou, în acest context, pe "şmecherii de la CNSC".
"Tarom, aşa cum face în fiecare an, trebuie să îşi asigure aeronavele, ca să poată să zboare cu ele. Au făcut procedura, au vrut să semneze contractul cu o firmă, nu ştiu care, după care o altă firmă, evident Astra a domnului Adamescu sau cum îl cheamă, s-a dus la şmecherii de la CNSC care au spus "Nu, dom'ne, se suspendă până nu câştigă Astra" şi ne trezim săptămâna viitoare că aeronavele Tarom trebuie să stea la sol şi nu mai zboară", a spus Ponta la postul B1 TV.
Ordonanţa de urgenţă aprobată în acest sens de Guvern, în şedinţa de marţi, prevede că din categoria autorităţilor contractante face parte orice regie autono