Daimler instalează primul suport din plastic pentru motorul diesel cu 6 cilindri pe noile modelele din clasa GL. Comparativ cu suportul anterior din aluminiu, cel din plastic are proprietăţi acustice îmbunătăţite, caracteristici de termoizolaţie mai bune, precum şi un avantaj clar legat de greutatea scăzută, fiind în acelaşi timp, capabil să susţină aceeaşi sarcină.
Suporţii motorului sunt supuşi la o sarcină permanentă – greutatea motorului – în timp ce absorb, în plus, întregul cuplu al motorului. Până acum, aceste suporturi au fost fabricate numai din aluminiu. Suportul motor, care susţine motorul, este produsă din Ultramid A3WG10 CR, o poliamidă armată marca BASF, optimizată pentru a suporta solicitări mecanice mari.
Pentru a înlocui aluminiul în această piesă cheie, cu un rol important şi în cazul accidentelor auto, materialul plastic trebuie să îndeplinească cerinţe mecanice exigente. Cu toate că Ultramid A3WG10 CR este foarte rigid, a fost, de asemenea, necesar să se demonstreze că în condiţiile unei încărcări permanente, materialul prezintă o tendinţă suficient de mică de fluaj (deformaţie lentă a unui material supus unor solicitări continue). În plus, suportul din material plastic al motorului trebuie să reziste şi la flexiuni puternice, în funcţie de condiţiile de instalare din compartimentul motor. Principalul avantaj al suportului Ultramid faţă de cel din aluminiu îl reprezintă caracteristicile acustice. Datorită calităţilor de amortizare specifice materialului plastic, noul suport de motor contribuie la un sunet mai echilibrat.
Un avantaj suplimentar este reprezentat de faptul că plasticul are o conductivitate termică mult mai scăzută faţă de aluminiu. În consecinţă, suportul de motor realizat din Ultramid asigură cauciucului natural aflat în lagăre o protecţie termică superioară crescând astfel durata lor de utili