Q8 va fi un nou filon de succes conceput pentru ca Audi să aibă un rival pentru extrem de popularele BMW X6, Mercedes-Benz GL şi noul Range Rover. Tehnic, viitorul Audi Q8 se va baza pe platforma celei de-a doua generaţii a namilei Q7 aşteptate pentru 2014. Q8 va puncta prin designul emoţional şi prin faptul că va oferi motorizări mai puternice şi o echipare de bază mai bogată
Cum pentru mulţi clienţi ai acestor modele şic, prestigiul e uneori mai important ca spaţiul şi funcţionalitatea interiorului, Audi Q8 urmează să fie o specie mai agresivă şi îndrăzneaţă, cu linii sportive mai apropiate de conformaţia unui coupe. Plafonul uşor arcuit spre spate va avea un stil ce se anunţă a fi diferit de Q7, cel puţin la partea din spate, acolo unde luneta nu va mai coborâ atât de abrupt. SUV-ul Q8 de superlux lung de 5,1 metri şi un ampatament ce va sări de 3.000 mm va păstra doar două geamuri laterale, iar montantul spate va fi mai lat, accentuând dinamismul. Stilul părţii frontale va fi ceva mai angular şi colţuros comparativ cu actuala generaţie Audi Q7 lansată în 2007.
Referitor la viitoarelor Audi Q7/Q8, noua platformă longitudinală modulară “înălţată”, concepută special de Audi pentru marile SUV-uri din grupul Volkswagen (beneficiare de motoare amplasate longitudinal), va fi utilizată inclusiv la SUV-ul Bentley (conceptul EXP 9F) şi Lamborghini Urus. Versiunea cu ampatament normal a acestei platforme ( 2.895 mm) se va regăsi pe viitoarele VW Touareg III şi Porsche Cayenne III. În vreme ce actuala generaţie Q7 cântăreşte 2.200 kg, scopul inginerilor din Ingolstadt este să reducă semnificativ masa viitoarelor Audi Q7 II/Q8 cu până la 350 kg, datorită utilizării intensive a aluminiului la construcţia caroseriei.
Ceea ce se poate intui este faptul că la capitolul propulsie, viitoarelor Audi Q7/Q8 le va fi transplantat sub capotă dieselul sportiv biturbo de 3.