In Romania, peste 4 milioane de persoane sufera de obezitate: 30% dintre femei si 20% dintre barbati, potrivit studiilor Institutului de Endocrinologie „C.I. Parhon”.
Asa ca piata produselor pentru slabire se extinde rapid. Acestea variaza de la pastile care pretind ca reduc absorbtia grasimii, pana la capsule, shake-uri si picaturi care sustin ca stavilesc apetitul si accelereaza metabolismul. O piata greu de estimat din cauza canalelor de vanzare: pe de o parte farmaciile iar pe de alta parte internetul, magazinele naturiste si supermarket-urile. Statisticile neoficiale situeaza aceasta piata la peste 300 de milioane de euro anual, cu un potential urias de dezvoltare.
Citeste si Pericolele din pastilele pentru slăbit
In Europa, SUA si in Japonia, piata medicamentelor pentru slabit a atins in 2010 o valoare de peste 2 miliarde de dolari, potrivit unui recent studiu realizat de compania de cercetare de piata Espicom Healthcare Intelligence. Şi creste de la un an la altul. La nivel mondial, aproximativ jumatate dintre medicamentele antiobezitate pot fi achizitionate pe baza de reteta medicala, insa majoritatea prezinta efecte secundare si nu asigura decat reducerea cu maximum 10% a masei corporale.
Exista doua tipuri majore de medicamente pentru slabit: inhibitorii de apetit si inhibitorii de grasimi.
Inhibitorul de apetit tinteste sistemul nervos central, mimand senzatia de satietate, printr-un aport de serotonina, numit si hormonul fericii. Din aceasta categorie fac parte sibutraminele.
Inhibitorii absorbtiei de grasimi ajuta la resorbtia prin colon a grasimilor pe care le ingeram si eliminarea lor prin excretie. Astfel, doua treimi se absorb in organism si o treime se elimina, inainte ca organismul sa aiba timp sa extraga caloriile din ea.
Citeste si Vedete care s-au confruntat cu probl