Un eveniment major în care este dezbătută siguranţa rutieră, măsurile care se iau pentru scăderea numărului de accidente în statele Uniunii Europene (UE) are loc pentru prima oară în România. În cadrul evenimentului organizat de Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) şi Consiliul European pentru Siguranţa Transporturilor (ETSC), şeful Poliţiei Rutiere, comisarul şef Lucian Diniţă a atras atenţia că, în România, Strategia de Siguranţă Rutieră “zace” şi suntem sigura ţară din UE care nu o avem.
1 /.
Vorbind despre reducerea numărului de accidente şi despre măsurile pe care România s-a angajat în faţa Uniunii Europene să le ia în cadrul Strategiei Naţionale de Siguranţă Rutieră 2011-2020, şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră a precizat că demersurile pentru punerea în practică a acestor măsuri bat pasul pe loc.
În cadrul conferinţei “Progres constant şi durabil al siguranţei rutiere”, comisarul şef Lucian Diniţă a declarat: “Strategia de Siguranţă Rutieră nu e numai a Poliţiei Rutiere sau a Ministerului Afacerilor Interne. Trebuie o implicare şi a partenerilor noştri din acest proiect. Ne dorim ca această siguranţă să fie cât mai apropiată de cea din statele UE. Însă, atât timp cât Parlamentul României nu a apucat să adopte măsuri, nu le putem pune în practică. Strategia de Siguranţă Rutieră zace. Suntem singura ţară din UE care nu o avem. Cineva trebuie să vadă acest lucru”, a atras atenţia şeful Poliţiei Rutiere.
Valeriu Zgonea: “E cazul să se implice şi Parlamentul”
Valeriu Zgonea, preşedintele Camerei Deputaţilor, instituţie sub patronajul căreia se desfăşoară conferinţa, a declarat că “e cazul ca Parlamentul să se implice mai mult, nu numai să voteze ci şi să propună proiecte de lege”. Şeful deputaţilor a adăugat că forma modificată a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG) 195/2002, referitoare la schimbările aduse Codului Rutier,