Sibiul, fostă Capitală Culturală Europeană în 2007, are, de ieri, propria ambasadă culturală la The Institute Cafe din Bucureşti.
„Este vorba despre un punct unde cei interesaţi pot obţine informaţii cu privire la evenimentele culturale care au loc anul acesta sub tema generală Sibiu SMART”, explică primarul Sibiului, Klaus Iohannis.
Primul oraş românesc devenit în urmă cu şase ani Capitală Culturală Europeană, Sibiul beneficiază în acest an de investiţii în cultură cu 66% mai mari decât în 2012, tocmai pentru a atrage cât mai mulţi turişti.
Ordonatorul de credite a aprobat alocările financiare pentru proiectele selectate pe agenda culturală a acestui an, strânse sub tema Sibiu Smart. Suma totală cu care municipalitatea finanţează cele 78 de proiecte selectate este de 5,92 milioane de lei.
Cele mai mari sume au fost alocate unor evenimente cu tradiţie în viaţa culturală sibiană: Artmania (300.000 lei), TIFF Sibiu (250.000 lei), Astra Film Festival (300.000 lei), Gaudeamus (200.000 lei), Sibiu Jazz Festival (200.000 lei), Festivalul Internaţional al Artei Lirice (200.000 lei), Festivalul Internaţional de Folclor „Ioan Macrea” (140.000 lei), Festivalul Internaţional de Folclor Cântecele Munţilor (100.000 lei), Concertele estivale: Zielele româno-americane (120.000 lei), Festivalul Huet. Urban - Green is Smart (120.000 lei), Biblioteca digitală a ULBS (100.000 lei), Sibiu Fashion Days (100.000 lei), Feeric Fashion Days (100.000 lei) şi Târgul de Crăciun (200.000 lei).
Sume importante au fost alocate şi evenimentelor mai nou intrate în mediul cultural sibian, dar care sunt foarte apreciate de public: Media Music Awards (280.000 lei), Cibinfest 2013 (100.000 lei), Festivalul Internaţional de Muzică Sibiu (94.000 lei), Focus Sibiu (80.000 lei), Miss Diaspora Models International 2013 (300.000 lei).
A