Un spot care promovează o tigaie a fost interzis de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luată azi de CNA, care a considerat că acesta încalcă legislaţia audiovizualului în ceea ce priveşte informarea corectă a publicului şi conţine greşeli de exprimare.
În respectivul spot sunt prezentate mai multe persoane, între care şi Adriana Bahmuţeanu, care vorbesc despre beneficiile gătitului cu această tigaie. De asemenea, Adriana Bahmuţeanu face afirmaţii precum: "De când folosesc tigaia, simt că am mai multă energie", "parcă aş dărâma munţii cu tigaia...", "sunt în formă doar cu tigaia...", "...nu e o tigaie (...) e sănătatea copiilor mei".
CNA a primit o sesizare în care sunt reclamate greşelile de exprimare pe care le fac protagonistele respectivului spot publicitar.
Pe de altă parte, Comitetul Etic al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), căruia CNA i-a solicitat un punct de vedere, în virtutea parteneriatului dintre cele două instituţii, a decis că, "în ceea ce priveşte prezenţa erorilor gramaticale (...), nu se încalcă Codul de Practică în Publicitate" elaborat de RAC.
Însă, Comitetul Etic al RAC a stabilit că declaraţiile Adrianei Bahmuţeanu privind efectele tigăii respective asupra stării de sănătate (de exemplu, "De când folosesc tigaia simt că am mai multă energie", "parcă aş dărâma munţii " et.) încalcă Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC.
Potrivit art. 5.1 din Codul de Practică în Publicitate, "Anunţatorul trebuie să fie în măsură să probeze veridicitatea datelor, descrierilor, afirmaţiilor, ilustrărilor şi testimonialelor folosite în continuare. Probele trebuie să fie actuale, relevante şi documentate".
Astfel, Comitetul Etic al RAC a recomandat revizuirea spotului publicitar şi eliminarea deficienţelor constate.
Ţinând cont de aceste asp