Ministerul Transporturilor, acţionarul CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, a respins planul de administrare propus de echipa de management privat a lui Dimitris Sophocleous, recrutat în ianuarie în cadrul programului „CEO la stat“ asumat în faţa FMI, ceea ce echivalează cu demiterea conducerii.
Planul de administrare, de 85 de pagini, prevedea trecerea pe profit în primul trimestru din 2016 sau obţinerea unui mic profit operaţional, după ce anul trecut compania de stat a avut pierderi operaţionale de 600 mil. lei (136 mil. euro).
„Conducerea CFR SA a luat act, cu surprindere şi regret, de respingerea planului de administrare de către acţionariatul reprezentat de Ministerul Transporturilor. (...) Apreciem că această schimbare intempestivă nu este fundamentată de raţiuni economice, situaţia companiei îmbunătăţindu-se în ultimele luni, ci mai degrabă de disperarea factorului politic de a pierde influenţa asupra resurselor unei companii de stat şi a finanţărilor europene“, afirmă managementul companiei într-un comunicat citat de Mediafax.
Ministerul Transporturilor, acţionarul CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, a respins planul de administrare propus de echipa de management privat a lui Dimitris Sophocleous, recrutat în ianuarie în cadrul programului „CEO la stat“ asumat în faţa FMI, ceea ce echivalează cu demiterea conducerii.
Planul de administrare, de 85 de pagini, prevedea trecerea pe profit în primul trimestru din 2016 sau obţinerea unui mic profit operaţional, după ce anul trecut compania de stat a avut pierderi operaţionale de 600 mil. lei (136 mil. euro).
„Conducerea CFR SA a luat act, cu surprindere şi regret, de respingerea planului de administrare de către acţionariatul reprezentat de Ministerul Transporturilor. (...) Apreciem că această schimbare in