Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) va cere Parlamentului Romaniei sa respinga Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii Audiovizualului 504/2002, organizatia considerand modificarile ca fiind „profund anticoncurentiale”. Ordonanta a fost aprobata de guvern si publicata in Monitorul Oficial pe 13 aprilie
Potrivit noii legi, "orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate", iar orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de acesti intermediari, vor fi "in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul".
Astfel, UAPR vrea sa informeze Comisia Europeana si sa solicite comisarului european pentru justitie Viviane Reding, un punct de vedere oficial in legatura cu acest caz. UAPR: OUG este o dovada de netransparenta fata de mediul privat ”Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului, publicata in Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovada de netransparenta fata de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gandeste la Romania. Actul normativ a fost analizat si aprobat, in mod nejustificat, in regim ”de urgenta”, desi nu aduce nici un beneficiu real economiei romanesti sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispozitie, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al Romaniei sa respinga acest act normativ injust”, a declarat Radu Florescu (foto), presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).
UAPR este o organizatie fondata in anul 2000, care apara interesele agentiilor de publicitate si care reuneste cele mai importante agentii de creatie si de media de pe piata autohtona de publicitate.
Potrivit comuni