Piaţa de smartphone-uri şi tablete va continua să crească rapid şi în 2013, dar când vine vorba de a plăti pentru conţinut online sau pentru aplicaţii românii scot destul de greu bani din buzunar, este concluzia primei zile a ZF Mobilio ’13, eveniment organizat de Ziarul Financiar. „Piaţa smartphone-urilor a avut în 2012 o creştere de 37% faţă de anul precedent, aproape un milion de smartphone-uri au fost vândute, cu o valoare totală de 250 de milioane de euro. Piaţa de tablete a crescut de cinci ori, ajungând la valoarea de 293 milioane de lei (66 mil. euro)”, a declarat Andreea Coca, research consultant cercetare calitativă în cadrul GfK România. În ciuda creşterii rapide a numărului de unităţi vândute, România rămâne o piaţă mică din punctul de vedere al veniturilor aduse de aplicaţiile mobile. „Se vând aplicaţii de un milion de euro pe lună”, spune Dan Vârtopeanu, managing partner în cadrul Breeze Mobile. Atunci când vine vorba de conţinut media online, românii preferă produsele locale, dar nu sunt foarte dispuşi să plătească, iar dacă o fac, au pretenţii ridicate. „Avem un milion de conturi pe Voyo, dar nu toţi userii plătesc. Oamenii nu sunt obişnuiţi să plătească pentru conţinut”, a spus Costi Mocanu, senior vice president, head of Voyo în cadrul CME.
Piaţa de smartphone-uri şi tablete va continua să crească rapid şi în 2013, dar când vine vorba de a plăti pentru conţinut online sau pentru aplicaţii românii scot destul de greu bani din buzunar, este concluzia primei zile a ZF Mobilio ’13, eveniment organizat de Ziarul Financiar. „Piaţa smartphone-urilor a avut în 2012 o creştere de 37% faţă de anul precedent, aproape un milion de smartphone-uri au fost vândute, cu o valoare totală de 250 de milioane de euro. Piaţa de tablete a crescut de cinci ori, ajungând la valoarea de 293 milioane de lei (66 mil. euro)”, a declarat Andreea Coca, research consul