Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) va cere Parlamentului Romaniei sa respinga Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului 504/2002, aprobat de guvern si publicat in Monitorul oficial din 13 aprilie 2013, in ciuda caracterului sau profund anticoncurential.
Guvernul a modificat, prin Ordonanta de Urgenta, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achizitionarea de spatiu publicitar televizat, care "nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final", potrivit documentului publicat in Monitorul Oficial.
De asemenea, UAPR va notifica Comisia Europeana si va solicita comisarului european pentru justitie Viviane Reding, un punct de vedere oficial in legatura cu modul abuziv in care executivul a decis sa intervina in piata serviciilor media audiovizuale, un sector economic dominat de regulile competitiei economiei de piata, se arata intr-un comunicat transmis marti de UAPR.
”Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului, publicata in Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovada de netransparenta fata de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gandeste la Romania. Actul normativ a fost analizat si aprobat, in mod nejustificat, in regim 'de urgenta', desi nu aduce nici un beneficiu real economiei romanesti sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispozitie, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al Romaniei sa respinga acest act normativ injust”, a declarat Radu Florescu, presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).
Referindu-se concret la efectele negative ale actului normativ asupra industriei, asa cum a fost el publicat in Monitorul Oficial, UAPR aminteste ca acestea vor afecta intreag