Hotelierii din Capitală au înregistrat uşoare creşteri ale afacerilor în 2012, în comparaţie cu anii trecuţi, mai mulţi factori (economici, interni, sociali) ajutând la această evoluţie.
Daniela Dumitrescu, Marketing Managerul Radisson Blu Hotel din Bucureşti, apreciază: "Statisticile arată că, la nivelul întregii pieţe hoteliere, anul 2012 a adus uşoare creşteri faţă de anii precedenţi. Acest fapt este determinat şi de stabilizarea situaţiei economice, cunoscut fiind faptul că această industrie este influenţată puternic şi rapid de realităţile economice fluctuante din Europa şi din întreaga lume. O dovadă a faptului că piaţa de profil din România a înregistrat o creştere este faptul că noi hoteluri au fost deschise sau urmează să fie inaugurate în perioada următoare".
Totodată, afacerile hotelierilor au urcat uşor şi datorită cererii, care, comparativ cu 2011, a avut semnale mai bune. Cei mai mulţi dintre oaspeţii marilor hoteluri din Capitală vin din mediul de afaceri, astfel că ponderea acestora în totalul cazărilor poate ajunge şi la 90%.
În hotelul Europa Royale, un jucător tânăr pe piaţa locală, cu doar un an de prezenţă, procentul de turişti care se cazează în interes de afaceri a ajuns la 90%, potrivit Giedre Straksaite, Deputy Manager Europa Royale. Domnia sa ne-a declarat: "De la jumătatea lui ianuarie şi până la sfârşitul lui iunie şi apoi început de septembrie şi jumătatea lui decembrie avem în proporţie de 85 - 90% turişti business. În timpul vacanţei de iarnă, a Paştelui şi a verii, rata de ocupare creşte în favoarea turiştilor care călătoresc de plăcere. Oaspeţii noştri de pe acest segment vin în principal din Grecia şi Italia".
Despre concurenţa pe această piaţă, reprezentantul hotelului localizat în zona Unirii spune: "Competiţia este foarte puternică în Bucureşti, în special pe segmentul hotelurilor business. Sunt multe l