Modul în care prezinți o idee și mesajul pe care îl transmiți pot reprezenta diferența dintre eșec și succes atunci când vrei să propui un nou proiect, încerci să captezi atenția și aprecierile unei audiențe sau chiar să treci cu bine un interviu de angajare. Dar cum poți să te asiguri că modul în care tu prezinți mesajul pe care îl ai de transmis își atinge scopul? Care sunt pașii pe care îi putem urma pentru a avea o prezentare de succes? Răspunsurile la aceste întrebări ni le oferă Mihaela Apetrei, Senior Trainer în cadrul MTW România, companie cu o experiență de zece ani pe piața românească de training, coaching și consultanță.
Punctul de plecare în realizarea unei prezentări de succes îl reprezintă adaptarea la audiența pe care o vei avea în față. „Una din greșelile frecvente a celor care fac prezentări este că privesc lucrurile din punctul lor de vedere. Și uită că, de foarte multe ori, celălalt nu este interesat de ce ți se pare ție cel mai grozav. Învață să te pui în pielea celui pentru care vorbești. Ce anume îl interesează? Hai să mă gândesc mai bine și să văd ce anume extrag din ceea ce am de spus relevant pentru audiența mea”, ne sfătuiește Mihaela Apetrei.
Al doilea punct important îl reprezintă structura prezentării. După ce ți-ai identificat audiența, alege ce vrei să scoți în evidență pe parcursul discursului. Dacă ești un antreprenor și participi la un pitch, spre exemplu, atunci vorbește-le despre concurență, piață, proiecții financiare, contracte posibile, cum duci compania și produsul mai departe. „Pentru că există tentația pentru orice tânăr antreprenor de a vorbi foarte mult despre produsul lui, despre «cea mai bună echipă», «cele mai bune produse» și uită sau ignoră de la început lucrurile pe care vor să le audă investitorii”, atrage atenția specialistul.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro
Modul în care p