Scăderea consumului intern şi accesul în creștere la internet forţează marele retail să încerce cu degetul și apele virtuale. După Metro Cash and Carry şi Cora, şi Carrefour şi-a deschis un magazin virtual. Spre deosebire de ceilalţi, carrefour-online.ro, care are în oferă peste 7.000 de produse, vinde online inclusiv mâncare.
În oferta magazinului virtual al Carrefour, aflat momentan în varianta beta, nu sunt doar produse nonalimentare şi de uz casnic, aşa cum au magazinele online ale Metro Cash and Carry şi Cora, ci şi alimente (fructe, legume, carne, peşte, lactate, ouă, patiserie şi panificatie, băcănie şi băuturi).
Comanda minimă trebuie să fie de 150 de lei, iar taxa de transport este de 15 lei indiferent de adresa de livrare. Serviciul este disponibil, deocamdată, doar în Bucureşti şi zonele limitrofe, iar plata se face exclusiv cu cardul; în zilele de duminică şi de sărbătorile naţionale nu se fac livrări.
Offline, grupul Carrefour are în România 112 magazine (24 de hipermarket-uri, 68 de supermarket-uri şi 20 de magazine de proximitate).
Premisele odată formulate, întrebarea vine de la sine: de ce Metro şi Carrefour – de altfel, retaileri suficient de ocupaţi să deschidă magazine clasice – se arată dornici să câştige teritoriu într-un mediu puţin vizitat până de curând de jucătorii clasici din comerţul modern autohton? „Tendinţa de mutare dinspre retailul clasic, cel cu coşul printre rafturi, către cel online este parte din trendul global de dezvoltare tot mai accentuată a unei abordări multi-channel“, are o primă explicaţie Bogdan Belciu, partener PwC, în opinia căruia noile realităţi ale epocii digitale (creşterea continuă a gradului de penetrare a internetului, a plăţilor cu cardul şi a aplicaţiilor mobile) forţează marii comercianţi să-şi regândească tactica de creştere a afacerilor.
„Este o coincidenţă c