Calea Turzii şi-a conturat în timp un profil de zonă de showroomuri şi comerţ, iar proiectele de locuinţe nu se pretează perimetrului din apropierea străzii, consideră urbaniştii.
Un nou proiect de locuinţe a fost conturat pentru zona Calea Turzii din Cluj-Napoca, o arteră de trafic intens circulată şi înţesată de showroomuri, birouri şi hoteluri.
Un beneficiar privat vrea să realizeze un imobil de apartamente cu servicii la parter pe Calea Turzii, la nr. 186-187, pe o suprafaţă de teren de 2.151 mp, propunerea fiind prezentată în şedinţa de ieri a Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism (CTATU). Conform proiectului, la parter ar urma să se realizeze două spaţii comerciale de tip showroom, iar la nivelurile superioare ale clădirii cu trei etaje şi al patrulea retras sunt propuse 44 de locuinţe, în două corpuri de clădire. Caracterul zonei nu încurajează însă dezvoltarea de proiecte rezidenţiale, au fost de părere membrii CTATU.
„Dvs propuneţi un ansamblu de locuinţe, multe locuinţe, profitând de indicii de construire daţi de zona mixtă, numai că dvs balansaţi foarte mult spre apartamente. Veţi crea locuinţe puternic afectate de vecinătatea imediată a Căii Turzii, o arteră gălăgioasă, nefastă pentru locuire. Parcela este generoasă, dar acolo s-ar potrivit mai bine altă funcţiune, poate birouri. Veţi realiza apartamente nevandabile. Desigur, responsabilitatea este în final a dezvoltatorului. Acolo e o circulaţie permanentă, chiar dacă traficul greu a fost deviat (după darea în folosinţă a centurii Vâlcele-Apahida, n.red.). Infrastructura pentru pietoni, trotuarele sunt inexistente", a atras atenţia arhitectul ?erban ?igănaş, membru al CTATU.
Arhitectul şef al municipiului, Ligia Subţirică, a amintit că proiectelor din zonă li se impune o retragere de 27 m din axul străzii şi că zona a devenit predilectă pentru operatorii de co