Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul “Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013-2020”, care urmează să fie aprobat de Guvern şi să intre în vigoare la doi ani după ce a fost creat, în 2011. Este vorba despre un document-cadru de politici publice pentru îmbunătăţirea traficului rutier din România, în condiţiile în care, pentru prima oară în ultimii 4 ani, numărul de morţi în accidente rutiere a crescut, în 2012. România, alături de celelalte ţări din UE, trebuie să reducă numărul victimelor din accidente rutiere cu 50% până în 2020.
Câteva prevederi îi vor afecta direct pe şoferi. Guvernul plănuieşte interzicerea detectoarelor de radar, introducerea camerelor video cu radar la nivel naţional, interzicerea ATV-urilor pe drumurile publice, crearea legislaţiei pentru introducerea sistemelor de imobilizare a autovehiculelor, dacă şoferul a băut (dispozitivele “alcolock”), sau reabilitarea şoferilor care rămân fără permis prin consiliere psihologică şi îngrijirea victimelor din accidente rutiere.
Sistemul "alcolock" ar urma să fie folosit pentru vehiculele comerciale ale transportatorilor sau în transportul public, el fiind deja disponibil în unele state UE. Este vorba despre dispozitive care detectează prezenţa vaporilor de alcool atunci când şoferul se urcă la volan şi nu permit pornirea autovehiculului. Nu este clar dacă şi şoferii de rând, persoane fizice, urmează să fie afectaţi, însă există intenţia, la nivel european, ca "alcolock" să devină un element de siguranţă obligatoriu de instalat pe maşini de către producători, aşa cum este ABS-ul.
CITEŞTE AICI DOCUMENTUL "STRATEGIA NAŢIONALĂ PENTRU SIGURANŢĂ RUTIERĂ 2013-2020"
“Suntem singura ţară din UE care nu avem adoptată la nivel guvernamental Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră. Ea zace şi cred că a venit momentul ca cineva să sesizeze aces