Consumul de bere a ajuns anul trecut la aproximativ 90 de litri per capita şi se apropie de cel mai înalt nivel înregistrat în ultimiii 10 ani, cel din 2007 -2008, când un român consuma 94, respectiv 99 de litri de bere, potrivit datelor Asociaţiei Berarii României. La un preţ mediu de 1,2 euro pentru un litru de bere, calculele ZF arată că un român a alocat anul trecut în medie 90-100 de euro pentru acest produs. Piaţa berii, care este evaluată la 1,8 mld. euro, a înregistrat anul trecut o creştere de 7% în volum, până la 18 mil. hectolitri, ajutată de vremea bună şi de multitudinea competiţiilor sportive, potrivit aceleiaşi surse. Însă pentru 2013 berarii nu sunt la fel de optimişti. Puterea de cumpărare a românilor „fragilă“ şi creşterea nivelului accizei la bere alungă din euforia adusă de creşterea vânzărilor de anul trecut. „Deşi anul trecut s-a înregistrat un trend ascendent al consumului de bere, suntem rezervaţi în ce priveşte evoluţia în acest an“, a spus Andrew Highcock, preşedintele asociaţiei. Veniturile mici ale românilor, comparativ cu celelalte state europene, schimbă chiar şi preferinţele pentru tipul de ambalaj. Astfel, berea la PET deţine 52,5% din vânzările totale de bere, aproape dublu comparativ cu berea la sticlă.
Consumul de bere a ajuns anul trecut la aproximativ 90 de litri per capita şi se apropie de cel mai înalt nivel înregistrat în ultimiii 10 ani, cel din 2007 -2008, când un român consuma 94, respectiv 99 de litri de bere, potrivit datelor Asociaţiei Berarii României. La un preţ mediu de 1,2 euro pentru un litru de bere, calculele ZF arată că un român a alocat anul trecut în medie 90-100 de euro pentru acest produs. Piaţa berii, care este evaluată la 1,8 mld. euro, a înregistrat anul trecut o creştere de 7% în volum, până la 18 mil. hectolitri, ajutată de vremea bună şi de multitudinea competiţiilor sportive, potrivit acelei