Contractul încheiat de Administraţia Prezidenţială cu Tarom în 2010 pentru închirierea avionului Airbus 310, botezat “aeronava VIP”, a fost reziliat la sfârşitul lunii martie, în urma disputei publice dintre preşedintele Traian Băsescu şi ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. În consecinţă, România nu mai are în acest moment nicio aeronavă oficială.
“Contractul este reziliat în acest moment. Tarom nu mai are nicio obligaţie faţă de Administraţia Prezidenţială”, a explicat pentru gândul Dan Pascariu, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei naţionale de transport aerian.
Ruperea legăturilor cu Tarom este confirmată şi de Preşedinţie. “A doua zi după conferinţa de presă în care s-a vorbit despre acest lucru, s-a trimis o adresă Tarom în care Administraţia Prezidenţială a anunţat că nu mai doreşte continuarea acestui contract”, spune Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al preşedintelui.
Potrivit informaţiilor gândul, Preşedinţia nu este în acest moment în discuţii cu nicio altă companie aeriană privată pentru închirierea unei aeronave în regim charter. Variantele luate în calcul la Palatul Cotroceni pentru deplasările externe din următoarele 2-3 luni ale lui Traian Băsescu sunt cursele de linie, iar, pentru situaţii de urgenţă interne, cele două avioane sau elicopterele armatei.
Rezilierea contractului care “nu există”
După conflictul cu Relu Fenechiu care a prezentat public un document prin care managerul TAROM, Christian Edouard Heinzmann, cerea Ministerului Transporturilor suportarea unor costuri de 22.689.000 de lei, adică aproximativ 5 milioane de euro pe an pentru aeronava VIP din care în 2012 s-ar fi recuperat doar 1.519.000. de lei, Traian Băsescu a anunţat că renunţă definitiv la zborurile cu Tarom.
“Vă asigur că la nevoie, atunci când va fi nevoie, voi lua în charter un avion de la o companie străină, ca să n