Fostul şef al Consiliului de Administraţie de la CFR, Lucian Isar, enumeră presiunile la care au fost supuşi managerii privaţi de către oficiali de la Transporturi. Isar a vorbit ieri, la Adevărul Live, la prima ieşire în public după demisia din conducerea companiei de stat, despre ingerinţele factorului politic în managementul privat care ar putea afecta relaţiile Guvernului cu finanţatorii internaţionali.
Trei luni a rezistat managementul privat numit la CFR SA după regulile convenite de Guvern cu FMI şi Comisia Europeană. Planul de administrare pentru CFR discutat de boardul în fruntea căruia s-a aflat până zilele trecute Lucian Isar cu finanţatorii internaţionali, BERD, CE, Banca Mondială şi FMI,a fost respins luni, fără niciun motiv oficial, de către Adunarea Generală a
Acţionarilor.
Despre argumentele Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) privind respingerea planului, Isar spune că „nu au avut suficient timp să ne explice, practic nu aveau cum să găsească o motivare fundamentată economic să respingă un astfel de plan pentru că este bazat pe acordul cu BERD, cu FMI, pe angajamentele cu Comisia Europeană, cu Ministerul Transporturilor, pe planul de guvernare“. Isar spune că membrii CA şi finanţatorii ştiau că se pregăteşte respingerea planului de administrare şi că erau cunoscute, de asemenea, şi numele înlocuitorilor”.
„Ni s-a spus cine va veni în loc şi ne presau cu acest lucru ca să semnăm diverse hârtii. Au fost numeroase situaţii în care ni s-a cerut să facem anumite lucruri sau ca unele persoane să se ocupe de anumite lucruri“, a declarat Isar. El spune că finanţatorii au fost surprinşi de precipitarea evenimentelor. Întrebat ce impact va avea respingerea planului de administrare şi demisia lui Dimitris Sophocleous asupra relaţiei cu aceste instituţii, Isar a amintit de contractul de împrumut cu BERD semnat d