Generatia Y, tinerii nascuti dupa anii 1980, integreaza o mare parte a vietii personale in viata profesionala, dar, in acelasi timp, nu permite amestecarea vietii profesionale cu cea personala. Desi tinerii generatiei Y isi doresc sa exceleze in profesie si sa fie eficienti la birou, le este practic imposibil sa-si lase deoparte viata personala in timpul serviciului, rezulta dintr-un nou studiu al Ericsson ConsumerLab.
Cine sunt acesti tineri, cum arata in viziunea lor compania ideala si care sunt atitudinile, tiparele de comportament si afinitatile fata de comunicare si tehnologie?
Tinerii isi verifica in mod frecvent contul de Facebook, folosesc foarte des mesageria instanta si trimit sau primesc constant mesaje pe dispozitivele mobile personale. Aceste lucruri sunt vazute ca un drept, nu ca un beneficiu.
„Tinerii Generatiei Y isi doresc o relatie apropiata cu superiorii lor si asteapta sa primeasca feedback constant,” a declarat Ann-Charlotte Kornblad, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. „Le displace ambiguitatea si se asteapta la corectitudine din partea angajatorilor in toate aspectele legate de viata profesionala. Un element cheie pentru multi tineri ai Generatiei Y este pastrarea unui echilibru intre timpul petrecut la birou si timpul liber, asa ca isi doresc de la angajatori solutii pentru a obtine acest echilibru,” a mai adaugat Ann-Charlotte Kornblad.
Peste 45% din tinerii Generatiei Y isi folosesc telefoanele personale, pentru care platesc din buzunarul propriu, la birou. Acest lucru inseamna ca tot ei platesc pentru folosirea telefonului personal in interes de serviciu. Astazi, doar 23% din Generatia Y detine un telefon mobil (preponderent de tip smartphone) care este platit partial sau total de catre angajator.
Mai mult decat atat, tinerii Generatiei Y sunt nerabdatori. Deoarece apartin Generatiei Facebook, acestia