Dezvoltatorii locali de aplicaţii pentru smartphone-uri şi tablete activează într-o piaţă globală unde în prezent se găsesc aproximativ 1,8 milioane de aplicaţii. Ei trebuie să pornească la drum cu un plan de afaceri bine stabilit, căutând o nişă, pentru că în caz contrar nu vor reuşi să supravieţuiască. Produsele lor trebuie să vină ca extensie a unui business existent, iar o soluţie de promovare poate fi parteneriatul cu operatorii din telecom, însă nici această variantă nu vine fără dificultăţi, acestea sunt principalele concluzii ale celei de-a doua zile a conferinţei ZF Mobilio ’13.
„Am primit deja foarte multe propuneri de aplicaţii. O parte sunt interesante, o parte nu, nu pentru că nu ar fi interesante pentru strategia noastră, ci pentru că aplicaţii multe există, iar aplicaţiile bune pot fi numărate pe degete şi costă. Nu oricine îşi poate permite timpul şi banii pentru a face ceva serios. Operatorii din telecom sunt un canal excepţional pentru dezvoltatorii de aplicaţii care chiar merită“, a declarat Bogdan Ţibrin, VAS, Data & Handset Development Manager în cadrul Cosmote România, prezent ieri la ZF Mobilio ’13, un eveniment organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu SIVECO, Bitdefender, TotalSoft, Microsoft, MasterCard şi CertSign. El a adăugat că „are loc o repliere a dezvoltatorilor ca în imobiliare. Lumea a stat şi a crezut că a ţine preţul sus e în continuare un business. Nu mai e cazul. Dezvoltatorii au fost convinşi că nu merge să ceară preţuri aşa cum sunt în Occident. Sunt minţi de dezvoltatori fantastice, programatori foarte buni, care au înţeles că mai degrabă intră într-un parteneriat cu operatorul decât să suporte singuri cheltuielile“.
Astfel, în momentul de faţă, potrivit specialiştilor, aplicaţiile şi operatorii de telecomunicaţii ar trebui să funcţioneze ca elemente ale unui e